
Segurament algú arrufarà el nas davant aquesta opinió -¿quants poetes no han dit o pensat que l’art és la màxima expressió de la llibertat de l’home? Però el nas d'un servidor no es posticarà. I és que jo també penso que, en confegir un vers, hom no fa –o no hauria de fer– el que vol, sinó el que cal; crec que el versejador no tria la paraula, sinó que la troba (li és «revelada», que deien abans). “Una vegada més el mot s’ha avançat cap allí on jo anava”, va escriure Riba en una carta a un pintor, per ventura sense reparar que descrivia el vassallatge d’uns dits sotmesos a la majorala autoritat de les paraules. Sense voler, el mestre parlava de la poesia. Perquè el poeta no és un déu que crea, sinó un home (o una dona) que obeeix. Com un picapedrer que alça una paret seca i els bonys de cada pedra prefiguren els forats de la pedra següent.
2 comentaris:
Hola,
Pere Rovira va escriure AMOR BOIG, una novel.la meravellosa. Es nota que és un picapedrer de la paraula, escriu amb un llenguatge ric i acurat.
Amor boig descriu un enamorament ple de passió d´uns joves, tipus Romeu i Julieta, però aquests es retroben al cap de 30 o 40 anys.
Amor boig va guanyar el premi ciutat de Barcelona, el 2008.
Imma
La tinc a la lleixa d'espera, pendent de queixalada. L'Hèctor Bofill també n'ha dit meravelles, d'questa primera novel·la d'en Pere Rovira. La veritat és que qualsevol paper de Rovira és garantia d'alta qualitat.
Publica un comentari a l'entrada