dijous, 29 de juliol del 2010

Poblet

Ja he trobat un lloc on acolliran, durant quatre dies, aquest humil traginer d’intempèries: el monestir de Poblet. Serà la tercera setmana d’agost. Ho deu fer que no em coneixen –quina sort! Tindré una cel·la per a mi i compartiré els àpats amb els monjos, en el refectori. Compartiré, sobretot, el silenci. Pentinaré la soledat. Dies per llegir i revisar papers que segurament no valen un gafet. Em trobo l’Anna Chica pel carrer i m’adverteix:

–Un ocellet m’ha dit que te’n vas uns dies a Poblet. Pensa que corres el risc de trobar-te a tu mateix…

–Ca! –faig, displicent– Si això passés seria terrible, sí. Però no hi ha perill: no puc trobar-me a mi mateix perquè jo no existeixo. Afortunadament.

(Ja he decidit la lectura que m’hi enduré: els Evangelis apòcrifs.)

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Que et vagi molt bé!
Segur que passaràs uns dies ben tranquils.
Bona terra i bona gent.
Ja ens ho explicaràs.
Imma

Clidice ha dit...

molt encertada la lectura triada ;) que tinguis sort i no et trobis, no fos cas :D

Anònim ha dit...

Doncs de ben segur seran uns dies profitosos, gaudeix-los!!

Anònim ha dit...

Farem un altre sopar i et donarem més idees...ja saps.( Potser la teva dona ens matarà!!!!)
Anna

Anònim ha dit...

Aquesta lectura ja la deuen tenir. en llengües originals i tot, potser. He he...
Un cop vam anar a Poblet amb un amic i, acabada la visita, vam demanar si no ens ensenyarien la biblioteca. L'espai, pel que vam veure, és fabulós, i suposo que els fons també.
Ja ens en faràs reports...
Salutacions internàutiques,

Jordi

Joan Calsapeu ha dit...

Imma, gràcies. I'll pick one's brown about this stay (o sia, que te'n faré cinc cèntims).

Clídice, no serà cas: fa molt de temps que em vaig desintegrar.

Anna, al contrari: si la idea és teva, a la Francina li és més bona d'entomar.

Jordi, la biblioteca del monestir em fa salivar només de pensar-hi. No sé si m'hi deixaran estar. Ja t'ho explicaré.

marta (volar de nit) ha dit...

ostres què atrevit! espero que ens ho expliquis