diumenge, 12 d’abril del 2009

Maria-Mercè Marçal. Catorze poemes, catorze cançons

La Fundació Maria-Mercè Marçal, que malaveja per difondre el llegat de la poeta d’Ivars d’Urgell, ha tingut una pensada estupenda: musicar catorze poemes de la Marçal a càrrec de catorze cantants de generacions i estils varis (a saber: Maria del Mar Bonet, Gerard Quintana, Marina Rossell, Guillermina Motta, Toti Soler, Jabier Muguruza, Lídia Pujol, Txiki Berraondo i Anna Subirana, Teresa Rebull, Túrnez i Sesé, Sílvia Pérez Cruz, Marga Bufí, Mercè Serramalera i Maria Cinta). El músic Enric Hernàez ha menat l’escamot i Perejaume ha fet la portada [vegeu-la aquí dalt] de la cosa. El resultat és un disc preciós i variat, amb música de mel i textos de mató, que per Sant Jordi es regalarà amb el diari Avui –cal reservar-lo en el quiosc, que si no us el pintareu a l’oli.

5 comentaris:

elisabet ha dit...

gràcies: ara mateix baixo al quiosquer!!!

Núria Talavera ha dit...

Gràcies per la recomanació, m'ho anoto ara mateix.

No sé pas com és que tens tant de temps per escriure, amb una filla tan petita... jo no en tinc gairebé ni per llegir tot el que escrius... per cert, m'ha agradat molt l'entrada de la platja. Nosaltres també hi van anar aquests dies i és tal com ho contes, m'ha encantat la descripció de la galleteta -com diu ma sogra- plena.

Una abraçada

Joan Calsapeu ha dit...

Hola, Núria.

Ara no recordo qui va dir que el temps per llegir es du dins la butxaca. Jo ho completaria dient que el temps per escriure es du a les mans. Amb una nena petita i dues feines, i tant que vaig curt de temps -i mes que hi aniré, amb l'altra criatura que ve. El temps, no hi ha més remei que inventar-lo. Jo aprofito estonetes per prendre notes, retenir idees, i així, abans de posar-me a escriure ja tinc més de mitja feina feta. I, pel que fa a la lectura, doncs es tracta de robar temps a la son, a la tele, al diari, al gimnàs i a qui es deixi -si es deixa-; jo de vegades "robo" fins i tot el temps de sopar.

Petons!

Núria Talavera ha dit...

Tens raó, el temps de llegir -i d'escriure- és temps robat, jo mateixa vaig escriure alguna cosa semblant en alguna entrada del meu blog... I felicitats pel nou projecte de vida!

Fundació Maria-Mercè Marçal ha dit...

Si us va agradar el disc i en voleu més exemplars, al web www.fmmm.cat/musica trobareu com aconseguir-los.

La cançó "Covava l'ou de la mort blanca", la cinquena del disc, ha guanyat el premi Miquel Martí i Pol:
http://www.lamalla.cat/cultura/article?id=313810

Salutacions cordials!