Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Llengua. Nacionalisme espanyol. Política. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Llengua. Nacionalisme espanyol. Política. Mostrar tots els missatges

diumenge, 20 de setembre del 2009

Fòrum policial

Gràcies a l’excel·lent blog d’en Llorenç Carreras, eLiteratura, he tingut accés al menut de la notícia. El pas va tenir lloc el passat 2 de setembre a l’aeroport de Palma, quan Ivan Cortès es disposava a agafar un vol cap a Londres. Dos guàrdies civils li demanaren la documentació i ell els la mostrà, amb normalitat i responent en la llengua del país a les preguntes que li feren. Cosa que no els va agradar. Els agents el van fer entrar d’una revolada dins una estança, li cridaren “¡Ahora verás tú!” i li van pegar al cap, a la panxa i a la boca, per on va començar a sagnar. Tot seguit li van dir que els havia faltat al respecte parlant-los en català. En aquell moment entraren dos guàrdies civils més i van demanar què havia passat. Un d’ells respongué: “Que el chaval le ha hablado en catalán y al cabo se le ha ido la mano”.

L’Ivan Cortès, que és valent, ha denunciat els fets davant l’Oficina de Drets Lingüístics de l’Obra Cultural Balear, i sembla que el delegat del govern espanyol a Balears, Ramon Socías, no té res a dir-hi ni a fer al respecte. Això sí, la Guàrdia Civil ha denunciat Ivan Cortès per desordre públic, i aviat serà citat a declarar al jutjat. Però el més interessant –per a mi– del cas és el següent. L’endemà, en un fòrum d’Internet anomenat Foro Policía, un col·lega del cuerpo valorava així la gesta: "Los que le pegaron (que parece ser que es cierto) tambien se pasaron, con haberle retenido, registrado y varias cosas más a fin de que perdiera el vuelo ya había sufiente y hubiese entendido que ir de chulo no trae nada bueno". Un comentari que és per emmarcar-lo, per tal com resumeix la relació secular (i actual) entre Espanya i Catalunya.

Perquè Espanya és exactament això: el policia a qui, davant la realitat catalana, “se le va la mano”, i el qui opina que s’ha de ser més subtil i limitar-se a “retener, registrar y molestar a los que van de chulos, hacer QUE PIERDAN EL VUELO". El primer policia és de la Falange o del PP; el segon és del PSOE o de Ciutadans. I la feina principal –la missió històrica– del PSC és aplanar-los el camí a tots, predicant tothora que els policies susdits són els bons, i que la gent com Ivan Cortès són radicals, extremistes i esburbats. Però els bramuls fan ranera. Perquè la foia moral i psíquica que hi ha entre Catalunya i Espanya s’eixampla com més va més, i la cantarella policial i antidemocràtica del PSC sona clarament com el que és. Per això el discurs del PSC, i el PSC mateix, no tenen futur a Catalunya.