dimarts, 6 de juliol del 2010

Decepció

Catalunya és una nació ocupada pels espanyols i capada pels sentimentals. No cal dir que els segons són mooooooolt pitjors que els primers. Els sentimentals són aquella mena de gent que s’escarrassen per ideals elevats, sempre justos, però quan senten que la raó i la força els acompanyen, llavors els agafa un atac de timidesa, renuncien cop en sec a la força i extravien la raó. Catalunya ha perdut tots els combats dels últims cent anys per culpa d’aquesta raça, la dels sentimentals. Els sap tant de greu veure plorar l’enemic, tenen una ànima cristiana tan pietosa, que no poden suportar l’espectacle i corren cames ajudeu-me a agombolar-lo amb coixins, el posen al capdavant d’una manifestació i li diuen que triï la pancarta que vulgui, que nosaltres ja hi estem fets, a patir, però que no podem pair el sofriment dels altres.

19.00h: Aquesta tarda hem anat a la seu de l’Òmnium de Mataró per a reservar lloc en un dels autocars que dissabte duran tanta gent a la manifestació. Però ens n'hem desdit. Dissabte ens quedarem a casa a covar la cendra.

23.35h: Òmnium ha fet una roda de premsa per a fer saber que no accepta les condicions de Montilla. El lema de la capçalera de la manifestació serà el que toca: "Som una nació. Nosaltres decidim". Si a algú no li agrada, que no hi vagi. (Per part meva, mantinc les consideracions generals de l'apunt, salvant però Òmnium, que finalment ha obrat de manera condreta.) Dissabte serem a Barcelona.

5 comentaris:

Clidice ha dit...

que dur! :(

ara que m'agradaria saber les pressions que han hagut d'arribar a tenir (pressions i amenaces potser?). Que tots sabem com funciona el país.

Joan Jubany ha dit...

Salut, Joan!
Has vist aquesta informació?: http://www.vilaweb.cat/noticia/3751916/omnium-accepta-condicions-montilla.html

Si dissabte no vols anar a Barcelona en autocar hi pots venir amb tren…

Apa, trempat, fins aviat.

Joan Jubany

onatge ha dit...

Joan tens raó tot és molt decepcionant, però dissabte aniré a Barcelona, almenys podré cridar...!!!
De polítics no n'hi ha, tots són uns titelles del sistema o del par----------------------------tit.

Visca Catalunya lliure de sentimentals.
onatge

Joan Calsapeu ha dit...

Amics, he llegit la darrera notícia de Vilaweb, la que en Joan codifica, que és "Òmnium NO accepta les condicions de Montilla". Òmnium ha rectificat: qui vagi a la manifestació anirà darrera la pancarta de la capçalera amb el lema pactat: "Som una nació. Nosaltres decidim".

M'afanyo, doncs, a modificar l'apunt.

Pili ha dit...

Ospa! Jo també canvio cada cert temps d'opinió segons vaig sabent les darreres novetats. Tot i així encara dubto de si hi he d'anar o no. Sóc independentista (i això ho avantposo per sobre de la ideologia política amb la que em pugui sentir identificada)i, per tant, ja sé - igual que saben ells- que SOM UNA NACIO, etc., com tantes altres vegades hem sortit a cridar en altres manifestacions. Trobo que s'hagués hagut de convocar una manifestació paral·lela amb el lema: INDEPENDÈNCIA!... perquè em fa por que no arribem a absorbir la convocada pels unionistes. Potser peco d'escrupulosa i hauria de véncer l'angúnia que em provoca barrejar-me amb la colla del Montilla, els sindicats venuts al poder, els que sí volen un estatutet, etc, però tanmateix em passa pel cap: I si el clam que se sent per sobre de tot és el que toca per JUSTÍCIA i jo, que acostumo a caminar junt al poble a l'hora de reivindicar el que ens correspon per dret, m'ho perdo?
Jo no vull participar en una manifestació que reclami cap Estatut -els media ho vendran així- jo el que vull és la llibertat de la Nació i m'agradaria molt poder-ho assolir mitjançant una declaració unilateral d'independència feta des del Parlament, però de moment no hi cap partit polític amb prou estima envers el poble per fer-ho. Això ho hem de fer possible en les properes eleccions.
En fi, potser sí que agafaré l'estelada i m'aproparé cap allà tot cercant el grup de gent adient per barrejar-m'hi amb tota tranquil·litat...